• Better together? How evolution of co-branding alliance affects performance 

      Nygaard, Arne; Dahlstrom, Robert (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2022-11-24)
      <p><b> Purpose</b> The purpose of this study is to examine role stress over the course of an alliance between supply chains. This study examines ambiguity as antecedent to multiple organisational outcomes. <p><b> Design/methodology/approach</b> This study subsequently uses a time series design that uses a close replication of the authors’ initial study. The design affords the opportunity ...
    • Smarte kontrakter kan hindre grønnvasking 

      Silkoset, Ragnhild; Nygaard, Arne (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021)
      Evnen til å spore produktinformasjon har vært mulig gjennom ulike teknologier i årtier. Bidraget i denne artikkelen er å utvikle forståelsen av hvordan smarte kontrakter gjennom blokkjedeteknologien kan være en informasjonsgarantist i markeder preget av informasjonsasymmetri. Informasjon om bærekraft er et eksempel på et problem knyttet til informasjonsasymmetri. Smarte kontrakter i kombinasjon med ...
    • Sustainable development and greenwashing: How blockchain technology information can empower green consumers 

      Nygaard, Arne; Silkoset, Ragnhild (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2022-12-21)
      The unethical behavior of greenwashing threatens the growth of sustainable products and markets. Greenwashing degrades essential efforts to reduce climate change and pollution and to promote social justice. False marketing communication that claims products are sustainable hurts the value of green products and weakens customer capability to prefer sustainable to nonsustainable products. Greenwashing ...